‘Yarın fiyat artar’ diye beyaz eşyayı hemen aldık

Dünyanın her ülkesinde enflasyon olduğunu hatırlatan Dinçer, her ülkenin enflasyona yansısının farklı olduğuna dikkat çekti. Dinçer, “Avrupalı enflasyon olunca içine kapanıyor. Türk tüketicisi ise alıp stoklayabileceği eserlerde parasını korumak için talebi öne çekiyor. Zira o eserin önümüzdeki devirlerde değerleneceğini biliyor ve uygun fiyata alıyor. Şu anda da durum bu türlü. Türkiye’de her bölüm şu anda bunu yaşıyordur. Beyaz eşya, otomotiv buna düzgün örnekler” diye konuştu.

TÜRKBESD sayılarına nazaran ocak-temmuz periyodunda beyaz eşyada adet bazında yüzde 21 artış olduğunu vurgulayan Dinçer, “Amerika’da da bu alışkanlık başlamış. Avrupalı tüketici ise bilakis talebini kısıyor. Almanya’daki arkadaşlarla konuştum, pazarda yüzde 10-15 pazar daralmış” dedi.

HER SENARYOYA HAZIRIZ

Talepteki canlılığın yılın geri kalanında da devam etmesini beklediklerini vurgulayan Dinçer, kelamlarına şöyle devam etti: “Talebin bu süratle olmasa da devam edeceğini, kesimin yılı çift haneli bir sayıyla tamamlayacağını düşünüyorum. Ne vakte kadar bu talep bu türlü masraf diye baktığımızda, geçmişte doların bir gün yahut bir gecede fırladığı periyotlarda tüketicinin alışverişi kestiğini gördük. Bu üzere durumlarda 6 ay yahut bir yıl bütün kesimler yavaşlıyor. Benim vazifem her senaryoya hazır olmak. Fakat ben şu anda bu türlü bir ani sıçrama beklemiyorum”

BİRÇOK MESKENDE ARTIK 2 DERİN DONDURUCU VAR

Sektördeki canlılığın ikinci sebebinin de sıcak havalar olduğuna dikkat çeken Dinçer, “Sıcak olunca buzdolabı, klima çabucak yenileniyor. Başka yandan nüfusumuz büyüyor, hane sayısı artıyor. Derin dondurucu pazarında da çok büyüme imkanı var. Bu pandemi devrinde başlayan bir trend. Beşerler konutlarında besin stoklamak istiyor. Besin fiyatları arttığı için de yaz periyodunda eserler stoklanıyor. Bu da derin dondurucu ve buzdolabı satışlarını artırıyor. Birden fazla konutta artık iki dondurucu var. Bir de kurutucu pazarı Türkiye’de yeni keşfediliyor. Yıldız olmaya aday bir eser. Pazar çok süratli büyüyor” diye konuştu. Dinçer, bu yılın birinci 6 ayında ciromuz Arçelik’in cirosunun 86.8 milyar TL olduğunu da kelamlarına ekledi.

‘Çin’le farkı kapatmak için dayanak lazım’

Türkiye’nin beyaz eşyada Çin’den sonra dünyanın en büyük ikinci üretim üssü olduğuna dikkat çeken Dinçer, ‘‘Muazzam bir adet üretiyoruz. Bu uygun haber. Berbat haber ise Çin’le ortamızda büyük fark var. Onlar 250 milyon adetten fazla üretirken, biz 30-35 milyon bandındayız. Lakin Avrupa’nın tartışmasız en âlâ firmalarından biriyiz. Eskişehir’de ürettiğimiz buzdolaplarımız Amerika’ya kadar gidiyor. Çin’den daha fazla hisse alabiliriz. Lakin Çin devleti üreticilere takviye veriyor. Türkiye’de de Beyaz eşya dalı desteklenmeye layık bir kesim. Markalaşma yolunda devletin dayanak vermesi lazım’’ dedi.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir