Bakan Uraloğlu açıkladı: Bursa-İstanbul 1 saat 15 dakikaya düşüyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İznik Etraf Yolu açılışı vesilesiyle gerçekleştirdiği Bursa vilayet ziyareti kapsamında Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Süratli Tren Çizgisi Şantiyesi’nde yerinde incelemelerde bulunarak devam eden çalışmalar hakkında bilgi aldı. Bakan Uraloğlu, çalışmalarda gelinen son durumu kıymetlendirerek, birinci etapta Bursa ve Yenişehir ortasındaki 106 kilometrelik kesimde imal işlerinin devam ettiğini bildirdi. Uraloğlu, “Burada âlâ bir düzeye geldik. Artık rayların döşenmesi noktasında da yüzde 20’lere yer yer 30’lara geldik. Tünellerini bitirdik, 2025 yılı sonunda buranın imal çalışmalarını inşallah bitirmiş olacağız. Sonrasında da birkaç aylık test ve deneme ve sertifikasyon çalışmalarıyla birlikte inşallah bu 106 kilometrelik kısmı hizmete almış olacağız.” dedi.

BURSA-İSTANBUL ORTASI 1 SAAT 15 DAKİKA SÜRECEK

Bakan Uraloğlu, başka kesimde de imal çalışmalarının aralıksız sürdüğünü söz ederek, “Zorlu bir proje olduğunu söyleyebilirim. 7 tane istasyon, 23 tane tünel, 12 tane kaçış ya da emniyet tüneli dediğimiz tünel, 15 tane aç kapa tüneli, 34 tane demir yolu köprüsü, 15 adet viyadük, 92 alt geçit ve 53 üst geçit ve 208 menfezden oluşuyor. Burada çalışmalarımızı süratlice devam ettiriyoruz. Bu projemiz bittiği vakit Ankara’dan Bursa’ya seyahat mühleti 2 saat 15 dakika sürecek. Tıpkı halde buradan İstanbul’a da 1 saat 15 dakikalık bir seyahat müddetiyle seyahat etmiş olacağız.” sözlerini kullandı. Projenin yalnızca Bursa’yı yalnızca Ankara ve İstanbul’a değil bir taraftan da hâlihazırda hizmet eden Sivas çizgisine, imal çalışmaları devam eden Kapıkule güzergahına ve tekrar Akdeniz’deki Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep çizgisine kadar bağlanacağını tabir eden Bakan Uraloğlu, “Oradan Ovaköye kadar ve Kalkınma Yolu ile Basra Körfezi’ndeki Irak’ın Fav Limanı’na kadar temelinde bir ilişkiyi sağlamış olacağız. Bir taraftan da tekrar Sivas’tan Bakü-Tiflis-Kars Sınırımıza kadar bağlanacak olan bir projenin değerli bir modülünden bahsediyoruz.” diye konuştu.

“24 KARAYOLU PROJESİNE FAAL OLARAK DEVAM EDİYORUZ”

Uraloğlu ayrıyeten, Bursa’da devam eden projeler hakkında da bilgi vererek, “24 tane karayolu projesinin 20 milyar liraya yakın bir proje bedeli olduğunu ve onlara da etkin olarak devam ettirdiğimizi söylemek isterim. Yaklaşık 29 kilometre uzunluğundaki Kuzey Etraf Otoyolu Projesi’ni yakından takip ediyoruz. İnşallah önümüzdeki yılın sonunda projesini bitireceğiz, ondan sonra da imal tekniğiyle ilgili kararımızı vererek, Bursa’mızdaki mevcut etraf yolunun belirli bir kapasiteye geldiğini ve ağırlaştığını biliyoruz, bu halde onu da çözmüş olacağız.” dedi. Kent içindeki projelerle ilgili de açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, “Çalı Yolu, karayolları kapsamında külfetli bir bölümdür. Öncelikle şunu söylemek isterim, Çalı Yolu karayolları sorumluluk ağında birebir olması gereken bir yol değildir. Biz alternatif yolları yaptık. Fakat evvelki periyot Bursa Büyükşehir Belediyesi idaresi ile aldığımız karar ile siz bunun kamulaştırmalarını yaparsanız biz de bu yolu tam yaparız dedik. 2 şeritli 3 şeritli kavşaklarıyla birlikte ve bu yaklaşımla da birinci 2 etabını bitirdik ve trafiğe açtık. Nitekim çok da hoş bir hizmet oldu.” dedi. Bursa Büyükşehir Belediyesinin yeni idaresinin tenkitlerine de cevap veren Uraloğlu, mutabakata uyulmasının kıymetine vurgu yaparak, “Mutabık kaldığımız iş birliği, verdiğimiz kelam motamot geçerlidir. Herkes kelamını tutsun. Yeniden burada devam eden işlerimizden bir tanesi de gündem olan 68 adet metro aracının alınması. Bu bahisle ilgili bizim Bakanlığımızın rastgele bir sorumluluğu yoktur. Bursa Büyükşehir Belediyesinin 2022 yılı yatırım programına alınmış ve evvelki idare tarafından kredinin bağlanması noktasında son kademeye gelindiğini biliyoruz. Buyursunlar oradan devam etsinler. Bu hususta diğerine rastgele bir top atmaya ya da sorumluluk atmaya gerek yok.” dedi.

“EMEK ŞEHİR HASTANESİ METRO ÇİZGİSİ BİTTİĞİNDE 20 METRO ARACININ İŞLETMEYE ALINMASIYLA İLGİLİ SÜRECİ BAŞLATTIK”

Emek Şehir Hastanesi Sınırı için düşünülmüş 44 adet metro aracının alınmasının Bakanlık sorumluluğunda olduğunu söz eden Uraloğlu, bu metro araçlarının ilerleyen süreçte bütün sistemde kullanılacağını söyledi. Bakan Uraloğlu, “Emek Şehir Hastanesi metro sınırı ya da hafif raylı sistemi bittiği vakit biz birinci etapta metro 20 aracın işletmeye alınmasıyla ilgili sürecimizi başlattık. Bittiğinde 20 adedini alacağız devamında da Bursa’nın gereksinimi olduğu surece devamını da tamamlayacağız. Bu da bizim sorumluluğumuzdadır.” dedi.

“ŞEHİR HASTANESİ TEMAS YOLU YAPILMASI NOKTASINDA SÖZÜMÜZÜN ARKASINDAYIZ”

Şehir hastanesi karayolu temasının Bursa’nın kent içi trafiğine ve hastanesine hizmet edecek olan bir yol olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, Bursa Büyükşehir Belediyesinin evvelki idaresinden bu konunun Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapılmasıyla ilgili talep geldiğini anımsatarak, “Biz de mevzuyu inceledik, kente bu manada Bakanlığımız olarak nasıl bir katkı veririz bunu değerlendirdik. Yaptığımız incelemelerde burası büsbütün kent içi olduğu ve buranın imar düzenlemelerini, imar terklerini ve varsa kamulaştırmalarını Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılması kaydıyla üretiminin da bizim tarafımızdan üstlenilebileceğini söylemiştik. Bu noktada da biz yeniden sözümüzün ardındayız buyursun bunu yapsınlar biz de oradaki imal ihalemizi yapalım ve kentimizin hastanesine bir karayolu irtibatını da kazandırmış olalım.” tabirlerini kullandı.

“5,5 KİLOMETRELİK GÖRÜKLE ÇİZGİSİ ÜRETİMİNİ BAKANLIĞIMIZ ÜZERİNE ALDIK”

Şehir hastanesine hafif raylı sisteminin bağlanması noktasında, şehir hastanesinde biten sonrasında da devam eden bir depo alanı ile ilgili çalışma yaptıklarını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “O depo alanının kent için çok daha verimli kullanılabilecek bir arazi üzerinde olduğunu tespit ettik. Bunun üzerine yeniden Bursa Büyükşehir Belediyesi, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğümüz, Karayolları Genel Müdürlüğümüz ve Uludağ Üniversitenin iştirakiyle depo alanının oraya bağlanması ve yaklaşık 5 buçuk kilometrelik Görükle sınırı üzerinde de bu depo alanının oluşturulması noktasında karar verildi. Bir protokol yapıldı ve o üçlü protokol çerçevesinde de biz buradaki Görükleyle ilgili çizginin yapılması sorumluluğunu Bakanlığımız üzerine aldık. Lakin buradaki proje çalışmaları hala Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı üzerinden yürütülüyor, projeyi ne vakit bitirirseler biz de o projeyi onaylarız ondan sonra da bunun üretimini beraberce planlarız. Esasen biz bunun üzerimize aldık, yani hayal denen proje temelinde ete kemiğe bürünmeye başlamış ve projeleri de Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılmış olan nasıl hayalse o hayali ben Bursalı hemşerilerimizin takdirine bırakıyorum.” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Bursa’ya 229 milyar 700 milyon liralık yatırım yaptıklarının altını çizen Bakan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Son olarak şunu söylemek isterim: Elbette biz devlet yönetiyoruz birtakım şeyleri yazılı olarak karşılıklı mutabakat olarak zaptı rapt altına alırsınız kimilerini da kelamlı olarak mutabık kalırsınız. Biz her ikisinde de hem yazılı olan mutabakatlarımız da hem de kelamlı ne söylemişsek hepsinin ardındayız. Hiç kimse bu manada bir algı oluşturmasın. Şunu bekleriz çok net söyleyeyim hani yeni seçilmiş olan bir yöneticinin öncelikle birilerinin ne yaptığına değil ya da neyi eksik yaptığına değil de birinci 100 günde, birinci aylarda ve birinci yılda neler yaptıklarını kamuoyuna anlatırsa zannediyorum daha gerçek olmuş olur. Ben altını çizerek üzerine basa basa söylüyorum biz yapmamız gereken neyse Ulaştırma Bakanlığı olarak, Hükümet olarak Bursa’ya yapmamız gereken neyse hepsini Allah’ın müsaadesiyle tek tek yapacağız. Biz devam eden 20 milyarlık 30 milyarlık 40 milyarlık bir projenin eksiğine mi bakacağız? bakmayacağız Bursa için ne gerekiyorsa biz onu da yapmaya uğraş edeceğiz. Herkesin de tıpkı yaklaşım içerisinde olmasını ben bekliyorum.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir