Elektrikli otomobillerdeki şarj derdi bitiyor

Elektrikli araçların şarj edilmesi gerekiyor ve halka açık şarj aygıtlarının sayısı, akaryakıt pompalarıyla karşılaştırıldığında daha az, süreci tamamlamak için de daha fazla vakte gereksinim duyuluyor.

Ancak AA’in (The Automobile Association) yeni bilgileri, elektrikli araçların şarjının bitmesi ve arızalanma korkularının fazla büyütülmüş olabileceğini ortaya koyuyor.

Son istatistikler, 2024’te AA’in aldığı yardım davetlerinden sırf yüzde 1,85’inin elektrikli araçların biten bataryalarıyla ilgili olduğunu gösteriyor. Bu oran, geçen sene yüzde 2,26’ydı.

Her 5 şoförden 2’si aracın şarjının biterek arızalanmasından endişelenirken, bilgiler bu durumun çok az sayıda sürücüyü etkilediğine işaret ediyor.

AA, günde yaklaşık 8 bin arızaya müdahale ettiğini aktardı. Batarya bittiği için çağırıldıklarında asıl sorun, çoklukla aracın şarj edilememesi oluyor.

Kurum, arızaların birçoklarının lastikler yahut 12 voltluk batarya sıkıntıları üzere hem akaryakıtlı hem de elektrikli araçlarda ortak olan sorunlardan kaynaklandığını belirtti.

2015’ten bu yana boş batarya yüzünden yaşanan arızalar azalıyor. O yılda yardım davetlerinin yüzde 8’i, tükenmiş batarya hücreleri yüzünden yapılmıştı.

O vakitten beri, daha fazla şarj aygıtı ve daha düzgün menzile sahip araçlar, şoförlerin düşük şarj nedeniyle arıza yaşamasını önlemeye yardımcı oluyor.

AA, davetlerin yüzde 1’inin akaryakıt ve dizelle çalışan araçların yakıtının bitmesinden kaynaklandığını ve vakitle düşük şarj yüzünden yapılan davetlerin da bu düzeye ineceğini söyledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir